2011. március 13., vasárnap

Konfitált csirke lencsés körettel

Az utóbbi időben rákaptam Jamie Oliverre. Így nagyon megtetszett amit Franciaországi látogatásán tett a Jamie belevág című műsorába. A recept nem teljesen ugyan az, hiszen nem kaptam meg mindent hozzá amit ő mond. No meg hát azért sem mert a gyerekeim ízvilágát kellett tartanom.

Hozzávalók a csirkéhez:
  • 6-7 db csirkecomb
  • 1kg kacsazsír
  • só,bors, szegfűszeg
Hozzávalók a lencséhez:
  • 500 ml lencse
  • 2 szál sárgarépa
  • 2 szál fehérrépa
  • 1 kis csokor petrezselyem
  • 1 póréhagyma leválasztotthélya
  • 2 teáskanál kakukkfű vagy 2 szál friss kakukkfű
  • 2-3 babérlevél
  • 1 fej vöröshagyma
  • húsalaplé - ha nincs jó egy húsleves kockából készített leves is
  • 1 ek ecet
  • 2 ek olivaolaj
  • 500 g friss spenót - ha nem kapunk akkor megteszi  1 zacskó fagyasztott is
  • 25%-os tejföl
Elkészítése a csirkének:
A csirkét megmosm, megpucolom. Belepakolom őket egy tepsibe. Gazdagon borsozom, megszóróm szegfűszeggel, és 2-3 marék sóval. Jól beledolgozom a fűszereket, és legalább 12 órára beteszem a hűtőszekrénybe. 12 óra elteltével papírtörlővel letörlöm róla a sót, és egyenesen meg a sütő edénybe. Rápakolom a zsírt és lassú tűzön elkezdem főzni 2,5 órán keresztül. Ha kész tepsibe pakolom őket öntök rá a zsírból és kb 30 per alatt ropogósra sütöm.
Elkészítése a lencsének:
Abból  a zsírból használok amiben a csirke főtt. Ezen megpárolom a hagymát, a sárgarépát, a fehérrépát 15 percig. Közben elkészítem a fűszer batyut. A Póré héjába beleteszem a petrezselymet, a kakukkfüvet, és a babérlevelet, felhajtom alulról, felülről, és összekötözöm. Rádobom a répára. Egy nagyobb krumplit 4 felé vágok és azt is beleteszem. Aztán jöhet a lencse. Felöntöm annyi húslével hogy bőven ellepje. 30 per alatt szépen megfő. Majd a spenót leveleket összetekerem, és felvágom, és az  is mehet rá. Fagyasztott esetén a felengedett teszem bele. Azzal is főzőm még addig amíg a friss spenót összeesik. Fagyasztott esetén is kb annyi időt főzőm, mintha frisset tettem volna bele.
Kóstolás után sózóm, borsozom. Leveszem a tűzről.  Beleteszem az ecetet, és az olíva olajat.
Tányérra rakok 3 merőkanálnyit, 2-3 kanál tejfölt rakok a tetejére, de nem keverem bele, hanem a késsel kavarom el. A tetejére teszek egy húst amiről papírtörlővel felittam a felesleges zsírt.

Íme ilyen lett

Jó étvágyat hozzá! Sok sikert az elkészítéséhez!

Tipp: Elsőre ugyebár nem sikerül olyanra készíteni, mint ahogy azt látni lehet egy sztár szakácstól. Így, ha esetleg túl sürűre sikeredik a lencse, én azt tettem vele, hogy fél liternyi vízbe tettem egy leveskozkát, majd abba tettem bele a lencsét és még felfőztem egy kicsit.

4 megjegyzés:

jókaja írta...

Hihi: protestáns csirke :-)

Vea írta...

Konfitált, nem?

tanácsos írta...

konfitálni és nem konfirmálni))), basszus

Anya írta...

Basszus elírtam! Köszönöm! :)

Megjegyzés küldése

Írj nekem. Kiváncsi vagyok a véleményedre. :)